onsdag 25 februari 2009

Tusingar på asfalt i Fontin

Så var det onsdag igen. Idag var det god uppslutning i vårt onsdagsträningsgäng.
Niklas, Eik, Patrik och så jag då. Denna gång kom vi igå lite senare dels för att vi alla lyckades komma på plats lite sent och dels för att Niklas just fått en Garmin Forerunner 305 levererad och det var lite meck med att fixa till inställniigarna.
Patrik som vart ute och joggat lite konstaterade att den vanliga VO2 max rundan på 900 meter runt dammen nte gick att springa idag på grund av ishalka. Lyckligtvis hittade vi en runda nere i sammhället på precis 1000 meter men där man visserligen tvingades passera över en väg, visserligen var där ett övergångsställe men man kan inte räkna med att lastbilsschaffisarna skall hinna uppfatta en löpare som närmar sig övergångsstället i 3.16 min/km ;.) speciellt i mörker.

Hursom det var en bana med en kort men klart kännbar backe efter c:a 100 meter.

Bestämde mig för att sikta på 8 tusingar men började tappa fart efter 4 stycken och avbröt efter 6st.

vilan var som vanligt 2 minuter. Det kändes riktigt riktigt bra i kroppen och pulsen var uppe i rätt regioner för att det skall kunna betecknas som VO2 max träning.

nr 1: 3.26 min
nr 2: 3.19 min
nr 3: 3.18 min
nr 4: 3.16 min
nr 5: 3.27 min
nr 6: 3.31 min

totalt med nedjogg blev det 12 km. Ett riktigt bra pass och vi var alla lite sega i bastun efteråt.

Sen var det bara att svänga in på ICA, handla och sedan hem och lägga Noel och Oscar. Ikväll blev det sagor ur Nalle Puhboken.

Lena dras med envetna skador och det verkar inte lätt att hitta orsaken.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23