torsdag 25 mars 2010

2 x 3 x 902m VO2 max intervaller

Körde första VO2 max passet sedan mitten av december igår. Nu var det åter i Fontin så som brukligt på onsdagskvällarna. Snön och is fanns det nu inget kvar av på den denna gång lite mjuka grusvägen som vi kör på då vi frustar runt dammen på den 902m korta slingan.
Hade hoppats klara två serier denna gång i 3.25min/km och det lyckades jag med med lite marginal. Höll c:a 3.15 min/km vilket var klart bättre än väntat.
Eftersom jag inte sprungit fort på flera månader så var suget stort och jag hade ett par riktigt snabba Saucony kilkenny spikes på mig. Grymt sköna men jag kan konsttera att vaderna jobbar hårdare än vanligt då man springer i sådana skor.

En glad överaskning denna gång var att vi fick en ny medlem i vår onsdagsträningsgrupp i och med att Anton från Tjörn dök upp och bjöd på fin sparring.

2 kommentarer:

Spring-Therese sa...

Härligt att läsa och se att du är tillbaka igen! Blir kul att följa uppbyggnaden mot ännu en säsong!

Må gott,
Therese

Tröskelkungen sa...

>> Spring Therese,
Tack, Skall bli kul att följa dig med.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23