måndag 22 februari 2010

Sen säsongsstart 2010

Blir det för mig.
Hela vintern har varit en katastrof träningsmässigt p g a en evighetsförkylning som inte släpper greppet. Är fortfarande infekterad. Hostar gult slem och snorar. Lite huvudvärk ibland och kroppen blir lätt seg. Lungorna tål inte att ansträngas hårt så kvalitetsträning har uteblivit totalt sedan nyåret.

Jag joggar en hel del på löpbandet och kollar på OS nuförtiden, det verkar lungorna acceptera. Jag får iallafall rastat benen även fast det inte är tal om någon fart.

Jag hoppas att denna underhållande träning av benen åtminstone skall korta ner startsträckan när jag tar upp normal träning någon gång till våren (som det verkar nu kan det dröja precis hur länge som helst).

6 kommentarer:

Kenth sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Snabba Fötter sa...

Vi får hoppas att det ger med sig snart. Säkert bra att underhålla benen på bandet innan hårdare pass blir vardag för dig.

Anonym sa...

Får hoppas det blir bra snart. Under tiden kan bjuda på följande länk, som jag läste om igår, låter lite som dina problem:

http://michelblomgren.blogspot.com/2010/01/cholecalciferol-mirakelmedlet.html

Anna sa...

Det låter inte alls bra eller roligt för den delen MEN vad gött att du kan hålla igång benen. Visst är det tråkigt att inte få träna fart men jag tycker du har en bra inställning till det. Går det inte så går det inte, man kan ju inte göra så mycket åt det. Fortsätt tragla distans, förr eller senare måste du ju bli frisk eller hur! Krya på dig!

Samir sa...

Håller också tummarna för att du är tillbaks i det planerade träningsschemat snart. Ser fram emot att få följa din träning mot nya rekord.

Mikael Eriksson sa...

Jag gissar på att man inte får se dig på Skatås Vårtävling i mitten av mars då eller? Synd, för jag är nämligen grymt revanschsugen efter förra årets kross på "grusåttan"!

Krya på dig Westman!

/Eriksson

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23