lördag 11 september 2010

Rådalunken 2010

Träningen har gått enligt plan senaste 2 veckorna. 142km vecka 35 med exakt de planerade kvalitetspassen.
Denna vecka avslutade jag med 26km terränglöpning utanför Lidköping. 18km var själva tävlingen.

Jag lyckades vinna 18km klassen i detta lopp som var en perfekt genomkörare inför Lidingöloppet då det enligt mitt tycke var jämförbart i sin kupering. Passerade 15km på 53.30 och passade på att känna efter om hur det skulle kännas att ha ytterligare 15km kvar med den känslan jag hade i benen då. Kom fram till att det nog var en alltför tuff öppning. Tror att jag skall satsa på 56-57 minuter första 15km i Lidingö i år.

Första 10 kilometrarna hade jag draghjälp av Björn Martinsson och Andreas Åkesson som körde 10km-loppet. Det var betydligt svårare att göra jobbet helt själv de sista 8km i loppet. Dessutom lite svårt att hitta. Sprang faktiskt fel 10-15s och fick vända en gång.Tur att jag inte fortsatte längre på fel väg där det hade varit surt att lägga minuter i fel riktning i ett sådant här lopp.

65.11 på 18,1km (enligt Garmin)innebär 3.32 min/km vilket. Ett OK resultat men framförallt var det en perfekt genomkörare införLidingöloppet.

Efter loppet blev det Höstig, mör och god kalops i svärfars stuga.
Appropå det så går jobbet med att bli racing fit hyfsat åtminstone.
71.9, 70.7, 70.0 så har söndagarnas invägningar sett ut hitills.

god natt

3 kommentarer:

Sofie RW sa...

Härligt formbesked! Du verkar ha en bra strategi för träningen inför Lidingö och jag gissar att du kommer att vara stentuff då!

Anders Carlsson sa...

Ja, Rådalunken är ett perfekt lopp inför LL. Har kört det de senaste åren men i år missade jag det tyvärr pga skada. Hoppas dock vara återställd till Lidingö där mitt mål är att klara medaljtiden.

John sa...

Vilken otrolig fart du har! Dig vill man ju inte springa i närheten av på LL, då riskerar man ju att bli förkyld av vinddraget :).

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23