tisdag 1 februari 2011

San Diego en plats långt borta men som känns som hemma.


Huvudsysslan under sista två veckorna i San Diego 17 grader i vattnet och 22 grader i luften.


Några Doritos till sedan klarar man en timme till i vågorna.



Så här såg kosten ut.....


Tja hur mång besök på Roadrunnersports blev det nu? En grymt bra löparbutik, typ 10 x löplabbet i sortiment och 1000 ggr löplabbet i service.


Lena hittade visserligen en hel del på Roadrunnerssports hon med, men mest handlades det i Runningskirts egna butik i Encinitas.


1-3 gånger i veckan tränade vi ihop med lokala "San Diego Track club" som inte alls var så "elitig" som den låter. Istället var det en breddklubb med upp till 400 deltagare på en vanlig tisdagsträning. En skön tillställning där Coach Paul gick omkring bland oss deltagare med megafon och instruerade samt peppade oss under passet. Grymt koncept för att bredda löpningen!


Lena i Mission bay där vi tränade på egen hand på förmiddagarna innan det blev surfdags. Just här kördes 5/2-2010 amerikanska mästerskapen i terränglöpning. Tyvärr bodde vi inte så att vi kunde komma hit utan bil, det hade varit ännu bättre.


Hollywood...



Under en familjesemester måste man ta varje tillfälle till bonusträning. Här springer jag ett 30-minuterspass vid ett observatorium utanför Hollywood då barnen tog en välbehövlig "nap" i bilen. Grym utsikt även fast det inte riktigt syns så bra på bilden..


That´s my babe!


Alltså jag kan inte surfa. Men att leka i vågor av den här storleken, kallas tydligen "boggiesurfning" är grymt kul. Timar man vågen rätt tar vågen en upp till 150 meter i rätt hög fart. Askul ;-)

Jag skulle absolut kunna tänka mig att göra San Diego till vårt andra hem. Fly bort från kylan i januari 3-4 veckor, ladda kroppen med D-vitamin och ge immunförsvaret en chans att stå emot kräksjuke- och influensaattackerna som för eller senare attackerar en här hemma.
Vi har haft en skön semester i Kalifornien och att komma hem till Sverige så här i slutet av januari är helt ok, nu är det ju bara 2 månader kvar tills tävlingarna drar igång.
Träningen då Robert? Tja helt ok. Jag har inte orkat eller kunnat tillämpa milknarkning over there. Har faktiskt haft känningar lite varstans hela tiden sedan maran i november. Nu visade sig formen vara ok ändå då jag sprang Carlsbads half-Marathon 24 Jan på 1.15.23. Nu ställer jag in siktet mot TSM 17 april.
Published with Blogger-droid v1.6.6

5 kommentarer:

Anonym sa...

Pers med 1 sek? :)

Fit-Eva sa...

Bra jobbat Robert!
Du verkar ha nått en mycket bra nivå som du upprätthåller utan så mycket träning - undrar när en annan når dit? ;-)

Tröskelkungen sa...

Japp pers med 1 sek.

>>Eva, tror att din idoga träningsflit kommer ge payback nu i vår. Ser fram emot att fira efter GBG-varvet ;-)

John sa...

Hur har jag kunnat missa alla dessa underbara bilder som du bjuder på. SHIT vad jag blir avundsjuk! Jag älskar själv Kalifornien och skulle lätt kunna tänka mig att flytta dit. Man har en känsla och association till varje bild du lagt upp. Sist jag var framför Chinese theatre var en dag efter att Michael Jackson dog vilket skapar ganska starka känslor.

Ni verkar ha haft det riktigt bra. Jag noterar även ett par Newtons på fötterna. Avundsjuk är bara förnamnet. Jag vet dock att de skall komma in på löplabbet vilken dag som helst nu.

Snygg bloggen har blivit by the way :)

Tröskelkungen sa...

>> John,
Kul att du delar vår passion för Kalifornien och att bilderna ger bra vibbar.

Jag vet inte om jag skulle kunna tänka mig att flytta dit dock.
Det är inte så lätt att lämna allt här hemma. Men man kan ju säga så här att det passar oss utmärkt att ha detta som et favoritresmål och vi är helt lart typen som gillar friheten med att kuna dra iväg när man vill och att inte ha massa prylar som binder en här hemma såsom sommarstugor, fritidsbåtar, husvagn exempelvis.

Äger man få saker så har man stor frihet.

by the way så la jag till bilderna i inlägget i efterhand igår. Tyckte att de passade in under den rubriken så du hade inte missat dem.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23