fredag 16 september 2011

Familjen Westman goes north

Nu skall vi se. Senaste inlägget var alltså i april och nu är vi i mitten på September. Det finns en anledning och den är förstås att jag har haft lite paus i bloggandet under en tid då det varit lite väl mycket förändring i livet.

Vad har då hänt? Jo hela familjen har flyttat till Falun. Vi har köpt hus, sålt hus, skaffat var sitt nytt jobb och nu är vi dalkarlar och dalkullor hela högen.

Om någon undrar hur vi Göteborgare kunde komma på tanken in-the-first-place så heter anledningen att Lena blev "värvad" till en väldigt lockande tjänst inom moderbolaget.
Vi var också rätt så sugna på ett äventyr så vi prövade och det gick vägen på alla fronter.

I ett av veckans nummer av dagens industri kan man läsa om företaget som Lena jobbar på och hon och hennes chef är på bild.

Själv byter jag bransch från medicinteknikbranschen till livsmedelsbranschen och kommer vara produktchef på Alpha-Plus som är grossister för kosttillskott.

Nu har jag skaffat mig den situation som jag tidigare avundsjukt sett andra löpare inneha nämligen sex-sju kilometer till jobbet från vårt hus....

Nu skall det bli löpa av varje dag tänkte jag. Säkert....
Nej så har det inte blivit ännu. Logistiken har varit riktigt usel till en början sedan vi flyttade in i slutet av Juli och träningsmängden under maj, Juni, Juli, Augusti har varit katastrofal. Ett snitt på kanske 20 km i veckan. Ni förstår att jag både har kommit ur form och att det sitter ett par-tre-fyra- "hoppas inte fem" extrakilon på kroppen.

De sista 6 veckorna har jag stegrat träningen långsamt från 0km/v till 70km/v och kroppen svarar snabbt på träningen vilket gör att jag kommer se till att fortsätta träna mer och mer varje vecka och kanske kan jag på finalloppet 5 november rent av göra en riktigt bra tid. Skulle tro att jag är tillbaka i bra slag ungefär då.
Det tar som tur är inte så otroligt lång tid att get-back-into-shape.

Allt för nu. Imorgon tjänsteresa till Belgien om löptur i Brugge med nya chefen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se ett livstecken, det var som sagt ett tag sen! Lycka till i Falun, det låter fint.

Tröskelkungen sa...

Tjenare Magnus! Skall bli kul att följa dig igen framöver. Såg att du noterade ett prydligt pers på Lidingöloppet. Grattis.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23