måndag 19 oktober 2009

Va är jag löpare?

Tänk vad fort man vänjer sig vid nya situationer. Jag blev sjuk för 8 dagar sedan och har tillbringat mer tid i soffan, framför TV:n och med handen i godisskålen än vad jag gjort sammanlagt det senaste året. Nu känner jag mig fortfarande inte bra och det tar nog någon vecka till innan jag helt besegrat flunsan.

Känslan i kroppen är nu att jag är totalt ur form, känner mig otränad, fet och slapp.
Gött va?
Tänk vad fort man ställer in sig också, nu känns det helt OK att äta fel och att inte hinna med någonting på dagarna vare sig träning eller familjeaktiviteter. Flunsan tog all energi jag hade.

Vaddå jag löpare liksom? Måste mena någon annan ;-)

Nä, så fort jag är frisk så skall jag ta sats igen mot nya mål. Har inte ännu bestämt om jag behöver nya mål eller om det blir liknande upplägg som i år. återkommer till detta en annan gång. Årets säsong är hursomhelst över nu när jag åkte på detta. Nu blir det till att bestämma sig för hur det skall tränas och det i sin tur beror på vilket som blir nästa säsongs huvudmål.

6 kommentarer:

rosenblom sa...

Det är märkligt som du påpekar att man så lätt hamnar fel i kosten när man är sjuk. Som om det skulle spela mindre roll när man är sjuk. Och att man dessutom tycker att det är ok gör det hela smått löjeväckande. Märkligt hur skallen fungerar...

Snorkkis sa...

Ja när man jämför detta med din LL prestation börjar man ju fundera vad som är på gång... men det var ju ändå bra tajmat med förkylningen då säsången ändå började vara över. Bort med handen från godispåsen nu!

Runningskirts-Lena sa...

Jo, du är löpare. Jag såg nog att du satt och snickrade på ditt träningsprogram igår. Men å andra sidan så är all choklad som jag köpte till barnen slut också...

Anna sa...

Bra tajming! Gøtt med lite vila. Ska bli spænnande att se hur dina mål kommer se ut. Krya på dig.

Nordström sa...

Ser fram mot att läsa om träningen i vinter!

Tröskelkungen sa...

>>Rosenblom,
Skönt att se fler som funkar likadant.

>>Snorkis;
Tack, Tur att jag åtmionstone fått stopp på mig själv niu innan det barkade helt åt fanders. Handen är ur godispåsen nu jag lovar ;-)

>> Lena,
Chokladen då och någon vecka till därefter såg nog barnen inte av...
shit alltså.

>> Anna,
Frisk, kry och godis fri nu äntligen ;-)
Målet klart och kommer i inlägg nu.

>> Nordström,
Hej och välkommen hit,
Dito.
Spanade in din blogg också vilken jag inte kände till. Bra gjort att kombinera cykling och löpning på den nivån. Själv tycker jag att det är oehört svårt att kombinera just dessa idrotter då cykling sliter ut orken ur benen totalt.
Skall bli kul att följa dig och Therese framöver.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23