torsdag 19 november 2009

En bra bit kvar till hydsad form

Om någon mer haft oturen att åka på influensa nu i höst och sedan haft det lite trögt att komma tillbaka i form så kan jag meddela att jag är LÅÅÅÅNGT ifrån de hastigheter som jag satte upp i min plan i föregående inlägg. Influensa har en förmåga att sabba betydligt mer av formen än exempelvis lika lång tids träningsfrånvaro p g a skada. Vet inte om det beror på att lungorna påverkas eller nåt. Hursomhelst har jag hittills genomfört 5 kvalitetspass och det blir sakta men säkert bättre och bättre men det gäller att acceptera läget och anpassa farten efter den nuvarande formen och inte den form man var i innan influensan kickade in...

Fast jag är inte orolig. i slutet av Januari kommer jag vara "fit as a fiddle" och då kan det bli en spansk halvmara i Alicante. Vi får se..

5 kommentarer:

rosenblom sa...

Det är ett helvete med vila. Inne på min första antibiotika-kur... Halsinfektion. Förra året var det tre. Hemska tanke.

Halvmaran i Alicante, är det den i Torrevieja du tänker på? Har du någon länk till den? 22 eller 28 februari? Internet verkar inte riktigt ha slagit igenom i Spanien...

Tröskelkungen sa...

>> Rosenblom,
Bara att härda ut. I know..
Halvmaran heter Santa Polna se länk nedan.

http://www.mitjasantapola.com/index_en.asp

swyzak sa...

NU vet jag exakt vad du talade om, ligger däckad av flunsan just nu och det är på intet sätt kul... Tur att d är långt till TSM och Falun...

Ingmarie sa...

Å andra sidan har ditt immunförsvar fått sig en enorm skjuts och DET har du nytta av i framtiden! :-) Vila vid sjukdom är som sagt var inte samma som vila vid skada då man ofta kan göra något "annat". Sjukdom sliter. Kanske ska du satsa på D-vitamin? Kolla tex här; www.kostdoktorn.se/d-vitamin och här; http://www.vitamindcouncil.org/

Tröskelkungen sa...

>>Swyzak,
Jepp. Flunsan suger men nu har vi väl fixat den i hyfsat rätt tid. Har ju hellre en tidigt under vintersäsongen än en närmare inpå vårsäsongen. OM man nu skall vara sådär äppelkäckt positiv.
Krya på dig i alla fall mannen.

>>IngMarie,
Du det var ett riktigt bra tips. Kollade upp länkarna och läste på om D-vitamin. Verkar helt klart vara omöjligt att via kosten få i sig den rekomenderade mängden D-vitamin så jag har bestämt mig för kosttillskott.
Thanx!

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23