onsdag 24 november 2010

En låååång kalldusch

Årets sista tävling för min del blir Florens marathon nu på Söndag.
Jag känner mig i helt OK slag även fast jag nog måste erkänna att jag antagligen tappat lite sedan jag var som mest toppad inför Lidingöloppet för 2 månader sedan.
Har hållit i träningen något sånär och har kommit upp i c:a 90-100 km per vecka i snitt sedan Lidingöloppet. Men jag är inte deffad och jag har sprungit extremt få pass som överstigit 20km i längd. Jag hoppas dock att jag är rätt så uthållig av naturen och att jag med hyfsad veckomängd ändå har byggt en bra uthållighetsbas.

jag ser fram emot resan till Florens ihop med flera löparvänner och jag ser fram emot pastaracen på fredag och lördag där i Italien. Jag ser dock inte sådär jättemycket fram emot den superlånga kalldusch som loppet kommer innebära....

4 grader och ösregn!!!!!

Shit alltså.

Hur klär man sig? Neoprene? tips någon?

//Robert

6 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Lycka till Robert!
Spring nu in på en tid som du kan impa på frugan med ;-)
Kram!

Easec sa...

Lycka till! Skall hålla tummarna! /Mats

Dunceor sa...

Mitt tips är att smörja in större delen av kroppen för undvika skavsår som uppkommer när kläder blir blöta och gnider mot kroppen.
När det gäller kläderna är det svårt. Regntäta kläder har oftast en tendens att stänga inne svetten även om de skryter med motsatsen. Köra handskar i början och sen kasta dem kan säkert vara bra.
Lycka till!

Anonym sa...

Lycka till Robert. Det kommer att gå lysande!
/Sander

Tröskelkungen sa...

Tack allihop för lyckönskningar och klädtips.
Har just packat väskan och där ligger nyinköpt Crafttröja, 3/4 tights och en sk "cap-modell" på mössa.
Eventuellt blir det också långa strumpor.

Senaste prognosen var nu lite bättre då det skulle regna mindre intensivt. Isåfall inga problems...

Nu kör vi!

sw sa...

Kör hårt på söndag nu, det kommer gå grymt...!

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23