måndag 11 april 2011

Forschylt!

Brutal otur att vara förkyld både missa Stramilano och att dessutom ha en förkylning i kroppen samma vecka som TSM skall gå av stapeln. Men så är det med vårsäsongen. Vi småbarnföräldrar kan aldrig räkna med att vara friska och i fin form tidigt på våren. Ett litet minus har man där mot en del unga konkurrenter som inte satt sig i denna situation ännu MEN jag har också kommit på att jag har ett stort plus jämfört med 10% av befolkningen som ju har attans så mycket problem med pollenallergier just nu. Där har jag kanske min chans eller vad säger du Swyzak? ;-)

Som det ser ut nu så blir det med rinnande näsa som jag närmar mig terräng-SM och en dubbel bestående av 8km på lördag och sedan 12 km på söndag känns tufft just nu. Start i veteran-SM på lördag blir det åtminstone med stor sannolikhet. Känns som att immunförsvaret äntligen "hittat" själva infektionen och gjort nåt åt den. Visserligen innebär detta att man låter som att man är dödssjuk, snorar och är lite hes men jag känner mig åtminstone piggare än på länge.
Har tränat lunchpass idag och det kändes inte allt för jävligt så kanske kan man springa lite försiktig kvalitet imorgon trots förkylningen.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23