söndag 10 april 2011

TIF-terrängen 2011 på 21.14 min

TIF-terrängen 2009: 21.09
TIF-terrängen 2010: 21.20
TIF-terrängen 2011: 21.14

Känns bra att ha tävlingdebuterat. Nu vet man står och kan jobba utifrån det. Visst hade jag trott på en 20-22s snabbare tid men det fanns inte i kroppen idag.

Nu sitter jag och är dunderförkyld. Snorig och hes men inget annat, möjligen lite trött men det är nog mer för att förkylningen eller snarare snorattacken kom och invaderade mig med stor intensitet efter läggdags igår natt, gjorde att min nattsömn blev ovanligt kass.

Min teori är att detta inte är en ny förkylning utan någon slag slutfas på den förkylning som jag dragits med i 3 veckor nu men som liksom aldrig velat bryta ut riktigt förrän nu då (och febern i måndags-tisdags).

Bara att gilla läget. Sånt här kan man inte påverka. Men visst är det så att jag kan tillräckligt mycket om träning för att veta att en sjukdom som stört träningen sista tre veckorna innan en av säsongens höjdpunkter och som kulminerar sista veckan inför detta innebär ett minus.

Nu blir det viktigt med bra sömn några dagar. Tisdagens tänkta sista kvalitetspass inför TSM helgen är i fara då jag just nu känner mig alltför förkyld.

Ser man det från den ljusa sidan så är det så att jag ser oerhört mycket fram emot att bli 100% frisk denna gång. Sista 3 veckorna har det liksom aldrig blivit så. Ser fram emot att bli pigg igen och att ha 35 i vilopuls igen.

Tycker också att det var positivt att mina lagkompisar i veteran-TSM till helgen, Erik Framme och Fernando Dinis visade bra form då båda åtminstone sopade till mig den här gången.
Blir jag frisk till på lördag så skall jag dock inte vika ner mig lika lätt.

Nä, nu får det bli lite sömn.

2 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Krya på dig Tröskelkungen!
Du tar dem på lördag! :-)

Tröskelkungen sa...

>> Eva,
Japp lite C-vitamin och vitlök bara så...

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23