lördag 9 april 2011

Inför TIF terrängen

Imorgon blir det start i TIF terrängen. En tävling som jag sprang både 2009 och 2010. Skall bli intressant att se hur den här säsongen inleds.
Har ovanligt dålig koll på min form just nu. Inga tävlingar sedan 24:e januari (halvmarathon i Kalifornien på 1.15.23) och inga VO2max pass på bana på ett bra tag.
Mot bakgrund av hur träningen sett ut så borde jag dock vara på väg mot fin form i Maj/Juni. Hade, med mina mått mätt, fantastiskt fin mängdträning i februari och sedan i mars har jag visserligen hamnat på kanske 6 mil i veckan men med helt OK fart på många pass. Dock en hel del strul med förkylningar och magsjuka i mars/april varav den senast väldigt nyligen.
Skall bli intressant att fresta på benen imorgon och känna hur de bär.

Tror på pers imorgon. 20.52 min (tidigare resuktat 21.09 och 21.20)

2 kommentarer:

Samir (Lerum) sa...

Kul att läsa om din träning igen. Bra kämpat trots att det inte blev något pers denna gång. Av resultatlistan att döma fick du ingen vidare draghjälp.

Jag ligger själv på ca 6 mil i veckan för tillfället och ser fam emot att klara 6 km terräng på dryga 21 minuter. :)

Tröskelkungen sa...

>> Haj Samir,
Låter fint med 6 mil i veckan. Då är du bra igång.
Själv kan jag inte klaga på utebliven draghjälp. Hade löpare inom synhåll hela vägen men hade inte bättre tempo i kroppen idag.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23