onsdag 2 december 2009

v.49 so far och ny klubbadress inom orientering

Måndag: 60 minuter alternativträning (crosstrainer på lunchen)
Tisdag: fm 15km terränglöpning lungt (lunchen) em 10km löpband (kl 21.30)
onsdag: VO2 max i Fontin 3 x 3 x 910 meter 80s vila samt serievila 3 min snitt 3.02 min/varv = 5s från kanonform men ett rejält kliv frammåt.

Idag var vi 4st kämpar i form av Ullman senior och Ullman junior samt Hulk-Nicke.
Hårt i backen och ingen påtaglig motvind gjorde att förutsättningarna var bra.
3.03, 2.59, 3,02, 3.04, 3.04, 3.04, 3.01, 3.03, 2.59 var mina tider vilket ger ett snitt på 3.02 min/varv

Nu börjar det kännas klart bättre i kroppen. skall bli kul att se hur tröskelpasset på lördag känns.

Som ni vet har jag en bakgrund som orienterare under 90-talet och jag har nu bestämt mig för att jag vill vara med i hetluften igen. När man ändå är så här bra tränad som jag nu är så är det riktigt kul att vara med i de stora budkavlarna som Tiomila och Jukkola. Jag har lite svårt att prestera bra individuellt i orientering men i kavlesammanhang där större fokus ligger på löpstyrkan är jag rätt bra.

Från 2010 kommer jag representera Vänersborgs SK när det gäller orientering.Flera av mina tidigare lagkamrater i min förra lokala klubb, OK Alehof, har redan gått till VSK p g a den senare klubbens elitkaraktär.
Serram emot en vår med huvudsakligen löpning men med något inslag av orientering då och då.

3 kommentarer:

Linghemslöparen sa...

Gör du rätt i...orientering är en härlig sport!!

swyzak sa...

Min egen orienteringskarriär tog ett abrubt slut i dom unga tonåren när jag gick vilse på en snitslad bana... Aldrig mer jakt av dom röd/vit skärmarna...! =)

Tröskelkungen sa...

>>Linghemslöparen
Orientering må vara en härlig sport men det är en sport som tar betydligt mer tid i anspråk än vad löpning gör.
Så utöver att jag har minst sagt begränsat med talang för orientering (totalt befriad från lokalsinne mm) så finns det ett ytterligare skäl till varför ren löpning blivit mitt och Lenas val av idrott.

>> Swyzak;
Jasså visste inte att du prövat den banan. Orientering alltså.
Du borde kanske ge det en chans till och liksom jag hänga andra löpare på en hängsträcka på tiomila. Det är en upplevelse som slår det mesta.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23