tisdag 15 december 2009

V.50

må unch: crosstrainer 60min
ti vila ofrivillig sådan somnade med barnen därav inget sent löppass ;-)
onsdag em: intervaller VO2 max i Fontin med Tolle, Ullman senior, Martin H, Tublas, Svalle, Nisse. 3 x 3 910m med snitt på 2.59 min. Bara 2s från bra form nu.
torsdag: Fredag kväll 18km löpband (kollade på Underworld)
Lördag fm: Tröskel 4 x 2,5 km terrängspår Dammekärr snitt på 9.28min (c:a 3.44 min/km) totalt 17,5km
Söndag morgon: 26 km småstig (småhalt och småsegt)

Totalt c:a 90km löpning + 60 min crosstrainer

4 kommentarer:

Anna sa...

Trots att du somnade hos barnen vilet an vara välförtjänt ibland fick du ju ihop en supervecka.

Mikael Gren sa...

Kul att se att det blir en satsning på sträckor kortare än marathon nästa år! Marathon kan du ägna dig åt då du blivit gammal. :) Vem är förresten tredje länk i ett framtida M35-lag på Terräng-SM? Tyvärr har man ju inte åldern inne ännu..

Lycka till med träningen!

Tröskelkungen sa...

>> Anna,
Det VAR välförtjänt, absolut..
Jag tycker att alla veckor med minst 8 mil löpning är bra men helst vill jag få till 70km under mån till fredag och sedan 40km under helgen. Det är målet. Inte helt lätt men insikten att jag måste få till 60 km under mån - torsdag gör att jag inte hoppar av löpbandet 15min för tidigt...

>> Mikael Gren
Kul att få påhälsning av dig här.
Du har absolut rätt i spaningen att man kan ta en go marathonkarriär som 45 åring eller nåt. Får jag bara vara lite frisk resten av vintern så borde målsättningen med SM på bana i Falun vara lagom kittlande och 32.30 på 10 000 meter fullt möjligt. Det är liksom nästa steg att ta under år 2010.

På terräng-SM hoppas Erik och jag på framförallt Joakim Nätth som till skillnad från ungdomar som du själv, har åldern inne. Tycker förresten att du skall vara glad över att du inte har åldern inne. Får se om man lyckas vara i form även då du lyckats nå denna veteanålder som jag klev in i för drygt 24 timmar sedan.
Vi ses!

hempa10 sa...

Läste bland dina inlägg från 2008 om tröskelfart. Mycket lärorikt att läsa detta! Har haft oerhört svårt att förstå hur jag ska lägga upp mina egna intervaller, vill bli snabbare på milen och har runt 46 som PB. Gjorde dock ett lactattest i nov som visade 158 bpm som mjölksyretröskel och farten då 14,7 km/tim (vid 3,5 mmol, vet ej varför de inte reggade 4,0 (162 bpm) som ofta föreskrivs). Länken (attackpoint) visar också 14,7 km/tim med instoppade värden.
Vad rekommenderar du mig att träna i för fart på mina intervaller om jag vill träna AT? Flummig fråga kanske men jag är tacksam för alla sorters svar.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23