söndag 31 januari 2010

Aj aj jeansen sitter tight igen

Det är lite märkligt kanske men jag äter som mest hälsosamt när jag tränar som mest och när jag bli drabbad av en infektion så är det så himla synd om mig så då brukar jag unna mig både kebab, cola, 200g helnöt och en lite godispåse för sötsugets skull.
Brukar ju inte göra någon skillnad eftersom en normal förkylning på mig brukar innebära i snitt 6 dagars träningsbortfall. Man hinner liksom inte lägga på sig.

MEN om man är sjuk många veckor i streck såsom jag nu varit så kan det hela bli lite värre. Och det upptäckte jag häromdagen. Först märkte jag det på ett par jeans som jag inte haft sedan i höstas. Plötsligt satt de bra igen, de där jeansen som jag var nära att göra mig av med i höstas. Shit också.

Egentligen borde man ju göra tvårtom och käka mindre kalorier när man inte rör på sig lika mycket men för mig funkar det lite annorlunda.

Som tur är har kroppen tagit överhanden nu och infektionen finns nu "bara" kvar som en rest i lungorna vilket hindrar mig från allt vad kvalitetspass heter men jag kan som tur är jogga i lugn fart.

Bara att kavla upp ärmarna och ge min nyinförskaffade mjuka isolering en match så att man återfår höstens form tillslut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bara på't igen! Kör du Terräng-SM och Stockholm marathon i år igen? Har du lagt upp nån plan för året?

Tröskelkungen sa...

>>medeldist,
Yes man, påt igen!
planen var att springa en del orientering fram till Tiomila 1 maj men hade förstås tänkt att springa TSM i Borås också och det blir det även nu men defenitivt i veteranklass. Nu ser jag först och främst fram emot att komma tillbax till ett aktivt liv med ordentlig mängd löpning i veckan. När jag har fått till 4-5 veckor med 10 mil löpning i snitt kan det börja bli intressant att fundera på vilka lopp som jag vill springa.

Krister sa...

har mer problem att mina tröjor börjar bli lite små =)

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23