lördag 2 januari 2010

Running Youtube

Idag sprang jag mitt progressiva löpbandspass samtidigt som jag kollade på Tour de ski och herrarnas grymt underhållande jaktstart där Petter Norrtug ännu en gång visade prov på taktisk kyla och en enorm spurtförmåga.

Annars har jag inte lyckats tajma in löpbandspassen så bra med bra TV så jag har istället letat upp bra Youtube filmsnuttar och sprungit under tiden som jag kollat på världsmästerskapen i terränglöpning 2009 samt det otroliga världsrekordet på 3000m
där Daniel Komen krossade Morcelis rekord med 5 sekunder!

Jag gillar att springa till den typen av inspirerande filmer. När jag springer vill jag tänka löpning inte Mat-Tina...

Igår var jag Daniel Komen och slog världsrekord på 3000 meter 7 gånger! i rad dessutom. Rätt bra va?

3 kommentarer:

rosenblom sa...

Friidrott på tv är att föredra när man springer på löpband. Eller egentligen vilken sport som helst. På mitt gym har de inte en enda sportkanal...

Snabba Fötter sa...

Visst är idrott på tv bäst till träningen, men egentligen är vilka rörliga bilder som helst positivt när man springer på löpband. Att bara titta ner på sekunderna eller distansmätaren är ingen vidare underhållning.

Tröskelkungen sa...

>> Rosenblom och Snabba Fötter,
Det där är ju olika för olika löpare. Tror att de flesta som springer helst vill se löpning/idrott men jag är av den sorten som ogärna ser på vad som helst. Man vill ju liksom helst variera lite mellan att se idrottsframgångar på TV och att fundera på sina egna mål och hur man skall träna för att nå dem.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23