torsdag 7 maj 2009

kvantitetspass...

idag blev det transportjogg från jobbet 9 km på 45 minuter och vid 22.30, efter barnet somnat och jag hunnit umgås lite med min fru, ett kortare pass i moderat fart 8 kilometer på 31 min. Det senare passet körde jag förstås på löpband.

Till helgen blir det en plojtävling som påminner om tjurruset. Tävlingen heter "skräcklemannen" och går av stapeln i skräcklanparken i Vänersborg. Ett perfekt upplägg för familjen Westman då tävlingen tar 28 minuter och det finns en lekpark mitt i skräcklanparken. Detta tillsammans med det faktum att svärföräldrarna håller till i de trakterna och kommer vara med och heja och leka med barnen gör att skräcklemannen är en av de tävlingar på året som är självskrivna. Brukar för övrigt alltid välja at springa lopp i närheten av Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla. Dels för att det brukar funka att kombinera med besök på Svärfars sommarstuga och dels för att det är rätt område att prestera i eftersom klubben hittar sina sponsorer i det området.

Imorgon kommer jag satsa på dubbelpass igen fast ett av dem får bli på cykel för att avlasta hamstrings lite grann. Bra med variation.

1 kommentar:

Anna sa...

Du tycker i alla fall om att springa! Löpning kl 22.30 blir man ju inte direkt trött av. Själv har jag problem att varva ner efter en runda kl 20.30 men vad ska man göra? Bra jobbat är det i alla fall.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23