lördag 28 mars 2009

Dags för Annelundsrundan och nytt pers?

OK, har lyckats hålla mig frisk sedan knonloppet på tävlingen i lördags och jag har inte förtagit mig på träningarna sedan dess så allt är upplagt för en smash rätt i krysset på Annelundsrundan idag. Väderprognosen ser OK ut, skall inte vara något hinder utan det kommer gå at springa i Linne och racing flats (Saucony type A2).

Nu började lördagen med tidig uppgång då Noel tyckte att det var alldeles för ljust ute för att ligga och dra sig. Oscar anslöt efter en kvart klockan 07.05 och sedan var det Bolibompa och frukost. Mamma Lena fick sova en extra timme vilket säkert var skönt.

Nästa aktivitet innan det är dags för resa till Ljungby är Hoppis & Skuttis klockan 10.
Sedan hoppar jag in i atleten Nickes bil och drar de 22 kilometrarna ner till Ljungby. Jag kallar honom atleten och han förthjänar titeln. Jag skall förklara varför...
Nicke skall gifta sig i Juni och har i samband med att detta blev bestämt beslutat att han skall göra milen under 36 minuter, bänkpressa 120 kg och göra 500 trixningar med fotboll....
Allt detta skall uppnås under våren. Jag vet inte vad som händer om han inte lyckas men låt oss hoppas att det inte är äktenskapet som står på spel. INget av delmålen är ännu uppnådda men eftersom Nicke har imponerat på 900 meters intervallerna så har vi vissa förhoppningar om att det redan idag skall kunna lösa sig vad gäller delmålet löpning. Bänkpressningen går inte helt fy skam den heller 117,5 kg pressades upphärom veckan sa han, löparhulken.

Själv har jag en bra situation som bara behöver fokucera på löpningen och slipper biffa till mig och joxa med trasan.

Mitt mål inför Annelundsrundan är satt till 33.00 min men det är ett grymt tufft mål. Vi får se.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23