måndag 30 mars 2009

Blixtvisit på arenan för fyrhundringar i tokvind

Idag stod det kvalitet på programmet. Har planerat att köra 10 x 400 meter på Kungälvs tartanbana. Hade inte mycket tid på mig så jag fick nöja mig med 800 metersjogguppvärmning innan jag kastade på mig spikskorna och brände iväg i 2.50 min/km fart.

Idag var det svårt att göra tider. Det blåste så in i h-e och jag måste erkänna att jag kände mig lite udda som iklädd knälånga tights, överdragsjacka och mössa samt ultralätta spikskor lubbade runt i snorblåsten i 40 minuter för att sedan hoppa in i bilen igen och dra därifrån efter 8,4 km löpning i olika hastigheter...

in alles:

10 x 400 meter med snitt på 74 sekunder: vila 400meter på c:a 2.30min

Det blev inte ett stånhårt pass men jag kompletterade nyss med 10km kvällsjogg i 4.20min/km fart på löpbandet hemma.

Denna veckan skall jag försöka få till fler pass än 6-7 stycken såsom det blivit de flesta veckorna sista tiden. Nu är det ingen viktig tävling förrän genrepet inför terräng-SM, Göteborg Cross country i Skatås den 19 april så nu gäller det att få till mycket mängd och mycket kvalitet och då behöver jag dela upp passen lite så att det inte blir så långa pass varje gång vilket sliter mer.

Imorgon skall jag vara med en halvdag på Noel och Oscars dagis. Det är en sådan där besöksvecka då man som förälder kan boka upp sig på en dag eller del av dag för att kunna få se hur de har det på förskolan. Skall bli jättekul för grabbarna at få visa upp sitt "jobb" för Pappa.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23