torsdag 10 juni 2010

Backpass 8 x 50s + 6 x 30s

Barnen hos farmor & farfar idag innebar att Lena och jag kunde träna ihop, eller rättare sagt jag hakade på hennes träningsgrupps pass. Lena är löpledare på torsdagar och tränar alltifrån banpass, backpass, VO2 max intervaler mm mm med en grupp lokala löpentusiaster.

Idag var det backpass som var på Lenas program 8st 50 sekunders med 2,5 min gåvila följt av 6st 30 sekunders med 1,5 min gåvila.

Farten var som vanligt satt till att man skulle klara passet med så bra snitt som möjligt.

Det var lite stelt i benen under uppvärmningen, kvalitetspasset från igår satt í benen men det var inte värre än att jag tror att två lugnare pas fredag, lördag skall kunna få mig i slag till söndag då det är tävling inplanerad.

Geomförde passet med bra tryck men med rejäl insats. Pico var med och drog i bra tempo så jag hade en bra hare att jaga. Syran sprutade dock i benen från och med tredje intervallen så vi får se hur morronjoggen imorgon kommer kännas. Antar not so nice.

god natt

3 kommentarer:

Runningskirts-Lena sa...

Såg inte så stelt ut, men jag såg dig å andra sidan mest bakifrån.

John sa...

Grym backträning! Undrar hur man gör i Skåne? Kanske bara finns små nedförsbackar där :-)

Tröskelkungen sa...

>>Lena,
Det var iallafall stelt Innifrån.
Syra känns och upplevs som en förlamande känsla. Jag tror att det är positivt om man kan förnimma den åtminstone i långa lopp dör det gäller att ligga precis på tröskeln. Det är jag bra på och kanske är det för att jag har rätt så lätt att känna syra..

>>John,

Välkommen hit, Ja Skåne är väl inte värst. Gotland exempelvis är rätt så otroligt platt. Hade jag bott där hade nog räddningen hetat löpband.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23