lördag 12 juni 2010

seeeeeg start på morgonen

shit alltså, hur gör ni alla morronjoggare?
Imorse var det stängt på förskolan så Lena var ledig med barnen och då var det förstås käckt för dem att ha vår bil.
Detta föranledde att jag trots mycket träning senaste dagarna och trots ett backpass igårkväll, valde att springa morgonjogg till jobbet. Nåväl inte hela sträckan på 32 km visserligen men ändå de 9 kilometer som är från centralstationen till mölndal där jag jobbar.

Men fy fasen vad kriminellt sega mina ben är på morgonen. 5.45 min/km där ligger jag på morgonjoggen annat är inte att tänka på.

Efter denna sega morronjogg avslutade jag dagen betydligt skönare träningsmässigt genom att springa 10km löpband i 4.45 fart tittandes på Frankrike-Uruguay.

då var benen piggare igen. Ville dock inte träna varken hårt eller länge ikväll skall springa förmiddagspass imorgon så det fick räcka så.

god natt

3 kommentarer:

Samir sa...

Morgonjoggare vill jag väl inte kalla mig, men efter att ha vant in kroppen att springa innan frukost så tycker jag numera att det funkar ganska bra. När jag jagade kilometrar innan Göteborgsvarvet stannade jag ofta till i Skatås innan jobbet - senaste gången gick faktiskt åttan i 4:26-tempo.

Men stressa inte upp dig för det. Det tycks som att du hittat tillbaks ordentligt efter vinters kamp. Kul!

//Samir, Lerum

Spring-Therese sa...

Hejsan!
Jag har en rolig fråga till dig kring löpning och undrar om du skulle kunna mejla din mejladress till mig... Jag finns på springtherese@gmail.com

Ha det toppen!
Therese

Tröskelkungen sa...

>> Tjenare Sami,
morgonjogg heter det om det är tidigare än kl 07.30 på morgonen man springer och man varit uppe max 90 minuter därefter börjar även jag kunna röra lite på min trötta lekamen.

Stabilt at du fixade 40 blankt i Karlstad. Congrats!

>>Spring-Therese;
Mailet skickat

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23