tisdag 8 juni 2010

Lidingöloppet 2010 hägrar. Här kommer en offensiv målsättning

Nu blir det nystart här på bloggen.
Nu skall det bli inlägg efter varje kvalitetspass.
Idag var det inget kvalitetspass men väl 15km distans på lunchen och 9km terrängspårsdistans på kvällen.

2010 har jag ett starkt huvudmål som överskuggar allt annat då det gäller min löpning.

Jag vill göra ett kanonlopp i Lidingöloppet och komma in på en tid under 1.53.00

Har funderat lite på vad som kommer krävas för att realisera min dröm.
och kom fram till följande:

1. Väga 67kg istället för 71kg som nu är fallet.
2. Öka mängden. Veckorna fram till Lidingöloppet skall jag i snitt träna 120km
3. Kvalitetsträning 3-4 gånger i veckan:
(måndag eller Tisdag: Backträning eller annan fartträning)
Onsdag: VO2 max
Lördag tävling
Söndag: Långpass med 10 x 2min Tröskel

Planen är officiell nu får vi se hur det går ;-)

5 kommentarer:

Mattias sa...

Lycka till. Själv kör jag en liknande satsning mot Berlin Marathon dagen efter Lidingöloppet.

Bara man får vara hel kommer det nog gå bra. 2:38 är min målsättning där.

Ses på nån tävling i sommar!

Runningskirts-Lena sa...

Och när hade du tänkt att anlägga trädgården, darling... Eller rättare sagt, det struntar vi i;) Löpning är mycket, mycket roligare;)

Anonym sa...

Låter som ett bra mål, och kul att du bloggar igen. Lycka till!

swyzak sa...

Håller med medeldist, kul att du är igång både i god träning och bloggandes igen... Ser framemot att ses på startgärdet på Lidingö om inte förr... Kör hårt...

Tröskelkungen sa...

>Mattias,
Dock en del mer barfota för din del ;-)

>>Lena,
Överens ;-)

>>Medeldist;
Har dessutom börjat surfa lite på Letsrun igen. Ser fram emot lite inlägg från dig med träningsteori som kategori.

>>Swyzak,
Vi kommer ses på Långlöparnas kväll 10-aug. Då persar vi båda två tycker jag. Eller håller du krutet torrt till SM två veckor senare?

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23