måndag 14 juni 2010

distriktsmästerskap för små?

Igår söndag ställde jag upp på 3000 meter bana i länets distriktsmästerskap.

Min huvudspaning med inlägget är att jag tycker att DM tävlingarna ofta är väldigt små i jämförelse med andra arrangemang och min fråga gäller varför man inte väljer att samköra det hela lite bättre, Man vet ju att det är roligare ju fler deltagare som är med. Det kan gärna vara så stort att man måste dela upp 3000metersloppet i A-, B- och C-heat. Det gör ju bara det hela ännu bättre.
Tycker gott att man kunde samköra DM arrangemangen med angränande distrikt. Det kan gärna vara så att det utses tre stycken distriktmästare från varsitt distrikt i loppet.

Jag tycker i allafall att det är slöseri med funktionärsresurser att arrangera tävlingarna på det sätt som nu sker på alla DM arrangemang i Bohuslän-Dal där distriktseliten långtifrån alltid är med.

Nu något om mitt lopp och tiden 9.32.
Tja det var väl OK. Hade bestämt mig för att inleda med två stycken varv på 77s och därefter försöka snitta 76sekunder på resterande varv.
Det gick väl rätt bra och enda anledningen till att jag sitter här och tror att det egentligen finns 9.20 eller åtminstone 9.25 i kroppen är väl att jag sprang utan draghjälp och dessutom så hade jag inte riktigt lust att kräma ut 120% när jag skulle starta i 2000 meter hinderloppet 20 minuter senare vilket jag gjorde.

2000 meter hinder var skoj. Visserligen var tiden 7.20 inget som får Musse och shaheen att darra direkt men va fasen de sista varven var för mig betydligt bättre löpta rent tekniskt jämfört med de första så jag är på G. Skal definitivt testa igen.

God natt

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23