måndag 28 juni 2010

Lunchintervaller på Bana

Det är grymt mycket att göra på jobbet men jag bröt mig ändå loss i 90 minuter på lunchen och sprang banintervaller.

5 x 1200meter @ 3km-fart med 800 meter joggvila emellan (5 min)
totalt med upp och nedjogg blev det 15 km.

3km-fart (d v s tävlingsfart på 3000m) innebär för mig är 3.10 min/km och dunkade in intervallerna på 3.46, 3.47, 3.48, 3.51 och 3.53. Så jag snittade ungefär 3.10 min/km.

Helt klart ingen barnlek att riva av 1200 metrare så här mitt på lunchbreaket men det får gå...
Jag klagar ingalunda det är snarare så att jag är mycket tacksam att jag c:a 3 gånger i veckan brukar ha möjlighet att stämpla ut och träna sköna lunchpass.
Rätt skönt också att slippa köra kvalitetspasset sent efter läggningen av barnen. Har visserligen sällan problem med att somna men just efter hårda intervallpass behöver jag ganska lång nedvarvningstid innan jag kan somna.

På Onsdag blir det ytterligare ett VO2maxpass, 10 x 3min @ 5km-fart på terrängspår i Fontin med gänget och tredje kvalitetspasset denna vecka blir ett 10-km lopp på visingsö på lördag.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23