torsdag 1 juli 2010

9 x 3min terrängspår 90s joggvila

På Onsdagsträningen i Fontin idag gjorde glädjande nog löpargruppens stjärna comeback.

Erik, Thomas, Anton, Pico och jag var på plats vid dagens VO2max intervaller.

Erik som dragits med en evighetsförkylning under våren gjorde sen säsongsupptakt. Å andra sidan så hängde han med hyfsat väl framme på intervallerna och förra året drog han igång riktig träning först i augusti och då blev det ändå 1.53 på Lidingöloppet. Man kan nog således säga att han har god tid på sig att koma i form tills drabbningen på Lidingö. Den killen måste ha Sveriges högsta lägsta nivå. När han är totalt otränad så gör han ändå 35 blankt på milen. Livet är orättvist så är det, eller också är det helt rättvist om man betänker att han varit en av Sveriges bästa löpare under många år och då tränade precis på gränsen av vad kroppen tålde. Vore väl snarare orättvist om den bakgrunden inte skulle ha betydelse senare i livet ;-)

För mig var passet segt. Men jag hade också lagt upp veckoträningen på så sätt så det var väntat at det skulle vara segt den här dagen. Jag kunde springa på 90% men sedan kom det syra så jag fick nöja mig med att gå på 90% dena dag.

Nu är det lugna distanspass på torsdag (sprang 9 km distans sent idag) och fredag innan det på Lördag skall springas millopp på Visingsö. Det kommer bli en het historia 30 grader i skuggan sägs det, fy fan!.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23