lördag 31 juli 2010

Stefan Olssons sågning av löparna med dålig kämpaglöd

Detta måste diskuteras. Vad säger ni andra som tittat på EM.
Lena och jag har sett i princip allt antingen direkt eller via webklipp i efterhand.
Jag måste säga att det var en befrielse att få se och höra en upprörd Förbundskapten säga att han var uppriktigt besviken på den brist på kämpaglöd som vissa löpare visade i EM.
Jag FATTAR INTE hur man kan "ge upp" i slutet av sina EM-lopp. Jag tycker inte att det är "final som gäller annars är det skit-samma och jag kan jogga imål så vet vi inte riktigt hur tiden blivit om jag ändå hade fullföljt loppet".

Nä, lite mer "Marcus Hellner mentalitet" ibland friidrottarna hade inte skadat.

OK, Musse går fri från min kritik trots att han underpresterade i EM. Han presterat långt ifrån sin förmåga men krigar in i mål tills han måste lägga en pizza mitt i intervjun efteråt..

3 kommentarer:

Julle sa...

Håller helt Är man på ett EM ska man kriga det är ju årets lopp för dom här idrottarna! och att backa in i mål är ju något respektlöst. Att alla floppar totalt är världigt märkligt.

Anna sa...

Varför är man annars med på EM?

Tröskelkungen sa...

>>Julle och Anna
Helt överens.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23