torsdag 15 juli 2010

Inför kraftprovet 2010

Mitt favoritlopp hemmavid imorgon ;-)
Som klipp och skuret för mig med hyfsad kupering och lite längre än milen (11,6km).
Bra konkurrens på lagom nivå för mig och grymt bra publiksupport längs med banan.
Jag gillar verkligen att springa stadslopp och jag triggas av att höra människor heja på mig längs med banan.
Just i trestadsregionen (Trollhättan-Vänersborg-Uddevalla) tävlar jag allra helst så loppet imorgon är helt klart något jag ser fram emot.
Just i år har det ju sett sådär ut länge för mig eftersom vinterträningen blev allt annat än hård och lång men nu i Strömstad senast så förvånade jag mig själv och andra med ett lopp på en helt annan nivå. OK låt gå att 5000 metersloppet i Lerum under optimala förhållanden också visade på potential men förra veckans lopp var ännu en nivå bättre.

Så vad skall förväntan vara inför imorgon? Har tidigare tider från tidigare år i loppet:

1995: 44.00
2007: 45.53
2008: 42.33
2009: 41.10
2010: ??

Jag kommer antagligen springa på känsla och helt utan klocka men det känns utmanande att dra till med en gissning så jag säger 40.15 vilket borde vara rimligt. Men ddet hade varit grymt kul att gå under 40. Minns att jag 2007 tänkte att hur sjutton kan man springa så fort som under 40min? Det kommer jag aldrig kunna göra oavsett hur jag tränar.... Men vem vet, kanske finns det en liten chans imorgon om vädret är rätt, formen hållit i sig, medlöparna ger mig fina ryggar... då kanske kanske..

1 kommentar:

Dunceor sa...

Det är skoj att du känner att formen är på G trots en halvtaskig uppladdning i våras. Lycka till på Kraftprovet!

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23