fredag 23 juli 2010

Träningsvecka utan tävling

Ligger nu i hårdträning. Det blir c:a 14-16 mil i veckan nu under semestern även under veckor med tävlingar. Det är inte helt lätt att köra så mycket. Dels skall benen tåla det och dels så skall man hinna med också. Men jag är helt säker på att det kommer göra mig till en så bra löpare som jag vill vara i höst.

Denna veckan har jag redan avklarat följande pass:

Må 3 x 5 x 400 meter på bana 73s vila: 40s resp 4 min
tis fm: 9km
em: 22,4km långpass småstig
ons fm: 6km distans
em: 6 x 400m på 73s vila 40s + 4 x 600m på 1.52 vila 1.20 + 1 x 1200m på 3.53min
torsdag fm: 6km distans
em: 19,5km i marathonfart
fredag fm: långsam morgonjogg 16km
em: progressivt med avslutning i tröskelfart 5.20min/km - 3.20min/km 12km

3 kommentarer:

Mattias sa...

Mycket träning det. Själv ligger jag på ca 10 mil per vecka med ca 30% kvalitet och det är ungefär det min kropp tål just nu. Ses vi i Falkenberg nästa Lördag?

swyzak sa...

Mkt bra tävlingsresultat och även grym träning...Payoffen kommer bli enorm i höst...!

Tröskelkungen sa...

>>Mattias,
10 mil är en normaldos under en normal "friskvecka" för mig med men som sagt under semester går det att trycka in lite mer träning så jag kör påmed lite ökad volym inledningsvis och sedan då jag på så sätt gjort plats för mer kvalitetsarbete lägger jag in det. Tror att det kommer funka att köra mer kvalitet per vecka i slutet av augusti p g a den mängdträning jag nu kör. Håller för övrigt på att sakta konvertera åt ditt håll med "natural running". Läste just ett kapitel i bibeln #born to run#. Antar att du läst den eller?

>>Swyzak,
Tack! Jag hoppas du har rätt.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23