torsdag 8 januari 2009

Träningsläger möjligt eller ej?

Jodå det funkade allt att kombinera ett vanligt längdskidåkningsläger för mig och Lena med snowraceråkande och chokladbollebakande med ungarna. Vi var lite osäkra på hur det skulle funka Lena och jag men vi kan bara konstatera att det mestadels var positivt och även de andra i stugan verkade tycka att det var roligt att vi hade barnen med oss. Nu var vi ju bara¨på lägret i 3 nätter och 2,5 dagar men ändå....kul att det funkade.
Vi var på läger med OK Alehof i Mattila 2:e till 5:e januari. Varje dag hann vi med att träna förmiddag plus eftermiddagspass båda två men det krävdes förstås sedvanligt klockrent samspel mig mellan mig och min hustru gällande matlagning, snowraceråkande, torkning av kläder, läggning av barn, laddning av pannlampor mm. Säkerligen ett imponerande samspel kan nog en del tycka men vi är ju rätt vana.

Här summerar jag vecka 1 2009:

Måndag: 4 x 2,5km Tröskelfart på terrängspår + 4 km lätt jogg
tisdag: vila
onsdag 10 km tävling (sylvesterloppet)
torsdag 22,4 km vandringsled på 1 tim 47 min
fredag 50 min 12,5 km skate (längdåkning)
lördag fm 21 km skate
em 21 km skate
söndaf fm 21 km skate
em 21 km skate

totalt c: 48km löpning och 96 km ländåkning

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23