söndag 22 augusti 2010

Allt på en gång

Infektion i övre luftvägarna, Överansträngning i vänster vad samt känning av löparknä. Man är som en Ford. När bilen rasar rasar hela bilen på en gång ;-)

Vaden sabbade jag då jag i onsdags valde att röra lte på benen och körde ett 5km kort Vibram fivefingers pass. Var antagligen sliten i vaderna innan och otroligt ovan att springa på det sättet med klockren framfotalöpning.

Jag och grabbarna var inne och hejade på Lena i Midnattssloppet. Bäddade ner dem i dubbelvagnen och joggade runt mellan olika platser. Det gick trögt för min donna. 43.36 är en bra bit ifrån vad hon borde vara kapabel till. Nåt är fel. Infektion, blodvärden, who knows men nått är det.

Midnattsloppet är jag annars inte imponerad av. Jag fick inget sug alls av att stå brevid. Hade jag varit kurant så hade Prinsens minne på dagen istället varit ett klockrent val.

För egen del kommer en tid nu med dåligt med träning på grund av ovan nämnda problem som jag dras med. Skulle tror att jag kan springa kvalitet igen först till nästa helg men det är OK. Synd att man stöter på sådana här problem så nära inpå Lidingöloppet men bättre nu än om två veckor.

Godnatt

4 kommentarer:

Spring-Therese sa...

Tack för hejaropen och kul att se dig och grabbarna före start! Vi var dock så fokuserade och du såg så iform och deffad ut att Henrik och jag först inte kopplade... ;) Tack för alla dina rop under banan, hörde rösten många gånger och är tacksam för det. Var trögt efter fyra veckors hårdträning och inte en bra dag.

Nyfiken - varför är du inte imponerad av loppet? Jag tycker det är en kul happening men tiden på dygnet och alla svängar hit och dit, kullersten och små knixar gör det svårt att få flyt. Och jag gillar flyt... :)

Krya på dig!
Therese

Tröskelkungen sa...

>> Hej Therese,
Okej det var så att ni inte kände igen mig alltså. Jag luras lite med frontbilden på bloggen som är från 2008. Sedan dess har det ju varit 2 års hårdträning så det är en riktig reflektion ni gjorde och det är fler som reagerat på det sättet.
Hursomhelst stabilt löpt utmed banan båda två. Det såg allt annat än trögt ut för dig även fast jag var lite förvånad att se norskan för dig i spåret. Men hon är rätt bra har jag förstått.

Jo vad jag inte gillar med Midnattsloppet hör väl samman med att jag faktiskt älskar motsatta varianten av lopp:
Lopp som TIF-Terrängen, USK-loppet, Stenshultsrundan, Finalloppet, Billingehusloppet.

Jag vil ha eldsjälar som speakers, barnfamiljer ute bland publiken. Jag vill också ha dagsljus innan och efter tävlingen helt enkelt för att det är gemytligare rent socialt (under själva lopet spelar det ingen större roll). Och dessutom sist men inte minst:
380kr för 10km chiptids lopp???? Det är för mycket.

Spring-Therese sa...

Hmm, kände igen dig men var trög i reaktionen. Förlåt för det. Men riktigt kul att se dig och era söta små grabbar!

Norskan är en riktigt vass löpare. För många år sedan marathonlöpare, nu med 49 år på nacken god för låga 35 på 10 km. Så hon är riktigt duktig och supertrevlig dessutom!

Förstår dig helt i resonemanget. Det går ju utanför vår port, liksom GöteborgsVarvet, så det är en av anledningarna att det känns kul för oss. Men det är mindre 'företag' och mer själ och hjärta i en del andra lopp. Förstår helt din tanke.

Håller nu tummarna för att ni snabbt blir helt krya från förkylningar och dina "Ford-känningar"...

Therese

John sa...

Det låter inte alls kul.. Du borde vara lite mer som en SAAB så skall du se att allt ordnar sig ;).

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23