söndag 8 augusti 2010

Musselloppet 10km

1 Andreas Åhwall Hässelby SK 00:32:17

2 Robert Westman Hälle IF 00:34:03

3 Anders Soovik Kongahälla AIK 00:34:23

4 Daniel Lund Trångsvikens IF 00:34:28

5 Lukas Nowacki IK Granit 00:34:40

I Lördags sprang både Lena och jag i Lysekils nya sommarlopp "Musselloppet".
Lena har på sin blogg beskrivit arrangemanget och jag delar hennes positiva kritik.
Det var ett bra arrangemang. Det som gör att jag håler Strömstads och Trollhättans och faktiskt även Falkenbergs sommarlopp högre på min favoritlista är att loppet inte intagit staden riktigt på ett sådant sätt som jag tycker är viktigt för att få det där riktiga publikstödet. Ett stort plus dock för bra speaker både på mitten av banan (Loket) och på Gullmarsvallen. Absolut högklassig sådana!

Så till loppet.
Valde att gå ut lite försiktigt denna gång. Fick sällskap av Soovik och Daniel Lund den första halvan. Vid varvningen började vi skymta 2:an i loppet Lukas från Ik Orient. Jag trummade på andra halvan av loppet i samma tempo som den första och lyckades bli två i loppet efter överlägsne Åhwall.

34.03 på den kuperade banan var helt OK men jag är lite otålig nu för jag vill gärna ha pay back för de senaste 4 veckornas hårda semesterträning med i snitt 140 km i veckan. Måste tillstå att det bästa loppet jag gjort i år var Strömstadmilen 10:e Juli. Skall lätta på mängden radikalt nu och köra betydligt mer andel kvalitet. Funkar detta upplägg borde jag kunna springa riktigt bra i Halmstad 21:e Augusti.
I Teorin skall detta vara ett fulländat upplägg för det loppet men om det blir så eller ej återstår att se.

3 kommentarer:

swyzak sa...

Bra jobbat där, jag var och tränade några pass i Lysekil förra sommaren och blev grymt förvånad av hur kuperat det var, men ack så vackert dock!

Anonym sa...

Du är igång rejält igen ser jag, kul! Lycka till imorrn, det ska bli intressant att se vad du kan göra i loppet, kanske hinner vi byta ett ord eller två också, vore kul!

Löwet sa...

Fin bana men tycker inte du också att det hade varit bättre om 5 km tävlingen hade haft en separat start. Nu blev det svårt för publiken att förstå vem som först i loppet respektive de andra placeringar. Det var inte heller bra när man skulle gå i mål samtidigt som de som sprungit 5 km då dessa var "i vägen" vilket gjorde det svårt att spurta.Tack annars för en trevlig och inspirerande blogg som är kul att följa för en som är lite bakom dig.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23