måndag 23 augusti 2010

"Racingfit"

Infektionen borta sedan i morse Försvann fint utan att sabba mina celler som ju var i fin form åtminstone för en vecka sedan. Feber är klart obra då det har den effekten att enzymaktiviteten i mitokondrierna går ner. Det är alls inte bra om man vill ha en bra tröskelfart och det vill jag ha ;-)

En annan positiv nyhet är att Löparknät verkar vara helt borta men jag skall för säkerhets skull fortsätta med idrottsmassage varannan vecka resten av säsongen.
Den dåliga nyheten som jag blev varse under mitt 7 kilometer lätta distanspass idag var att problemen med vaden som jag tilldrog mig i onsdags är långt ifrån borta.

Attans också Jag som är frisk, nu vill jag ut och kuta och jag vill köra kvalitet med mitt löpargäng på onsdag. Vi har fått tillskott på yterligare löpare i grupen nu Mikael Eriksson och Daniel Lund så det vore kul att vara med och ploga lite 3-minutare i VO2max fart med dem.

Och sedan undrar man ju lite. Är det fenomenet "gubbvad" som gör sig gällande? Man är ju trots allt veteran ;-) Nää så illa skall det inte vara. Jag tänker vara optimistisk ett tag till och tro att det kommer kännas bra åtminstone nästa vecka.

Imorgon kommer jag besöka min massör Stefan Svensson (IMT) och han har koll på läget så jag låter honom guida mig vidare.

Imorgon börjar jag med uppladdningen inför Lidingöloppet. Här är tre nya vanor:
1. Rullskidor 40 min innan frukost minst 5 gånger i veckan (innebär att klockan ställs på 05.30)
2 Choklad, Glass, Bakverk, chips mm Bye bye tills efter Lidingöloppet
3. Hunger management = Se till att äta ordentligt mitt på dagen och under perioden 16- 19 men sedan inget småätande efter barnen läggdags bara för att det är gott ;-)

Invägning imorgon bitti. siktar på att försöka deffa bort 3,0kg lyckas jag med det är jag grymt imponerad av mig själv det är trots allt bara 32 dagar kvar. Vore också gött att vara "racingfit" på Lidingöloppet det är många backar att släpa runt en 71,5 (gissar jag på....) kg tung kropp. Det gå an på 10 000m slätt men på Lidinglöoppet måste jag vara racingfit för att nå målet sub 1.53. så är det.

Kommer rapportera vikten varje vecka på söndagkväll.

5 kommentarer:

Runningskirts-Lena sa...

Sluta köp hem allt skräp. Inget skräp hemma = inget i Rs mage. (OK, jag kanske bad dig...)

Ska bara bli frisk, sedan ska jag nog se till att du håller dig på rätt sida strecket.

Säg efter mig "jag tycker det är roligare att vara fit än att äta M-kulor"

Tröskelkungen sa...

JAG TYCKER DET ÄR ROLIGARE ATT VARA RACINGFIT ;-)

Anna sa...

Hahaha, ni är roliga! Jag har samma problem, för mycket skit. Förhoppningsvis fortsätter daniel att springa på ett tag nu och han har blivit bättre på att säga nej till godis, glass och annat nu när han satt igång. Finns det inte hemma kan man ju inte käka det. Gött att du är på bättringsvägen.

Fit-Eva sa...

Lena: Bra att du håller koll på maken och hjälper honom - han har väl slutat helt med Noisette? :-)

John sa...

Du är lite galen måste jag säga! Feber, gubbvad och löparknä verkar inte stoppa dig. Var rädd om dig, feber är inte att leka med trots att man har en vältränad hjärtmuskel. Lycka till med deffandet! :)

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23