måndag 16 augusti 2010

Ringeriksmaraton i Norge



I helgen har jag varit iväg på en grym löpupplevelse. Åkte med Hälle IF till Ringeriksmaraton i Hönefoss strax norr om Oslo. Vi hade ett lag på 8 man som skulle springa en ovanligt kuperad marathonstafett. En fantastik tillställning där vi var et stora "stjärnlaget från Sverige" som skulle attackera rekordet för klubblag på 2.14.20.

Vi visste att det skulle bli oerhört tight och det mest sanolika var nog att vi skulle missa det målet precis, vilket vi okså gjorde då sluttiden blev 2.16.23.

Det var hursomhelst en grymt inspirerande helg där vi i laget reste, åt, tävlade och tränade ihop under fredag-söndag. Jag är ju inte ofta iväg på sådana "tävlings eller träningsresor" på egen hand men det här var en höjdare.

Laget var bra och vi hade med Oskar Käck, Patrik Andersson, Martin Kjell Olsson och landslagorienteraren Mattias Karlsson som de största stjärnorna. Själv fick jag ansvaret att föra pinnen fram på en 4,63 km kort sträcka som totalt sett var mestadels utför (-30 meter). Jag körde sträcka 2 och redan när jag fick stafettpinnen så ledde vi stort. Det var egentligen aldrig tal om någon kamp med andra lag, det var Hälle IF mot klockan....

Tiden 15.27 var jag nöjd med och jag hoppas verkligen att jag får chansen igen i dylika stafetter framöver. Det krävs ju liksom att man håller sig i ruggigt bra slag isåfall ;-)

2 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Grattis Robert!
You rock!

Tröskelkungen sa...

>> Fit-Eva,
Tjena Eva,
Thanx

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23