söndag 1 augusti 2010

Erik Pettersson ett föredöme

Alltså springer man marathon i EM så gäller det att hålla sig iskall. Man vet av erfarenhet från tidigare mästerskap att det år lätt att plocka mycket på slutet då de flesta springer för hårt i början.

Erik körde sina femmor runt 17 min med en förvånande träffsäkerhet. Det innebär en milfart som ligger 4 minuter högre än hans maxkapacitet på milen. Det är så man skall springa marathon och det var skönt att se att Erik lärt sig av missarna i tidigare maror. Men vad fasen håller TV4 på med? Köpa rättigheterna till EM, visa hela marathondistansen fram till strax innan bäste svensk går i mål? Värdelöst!

Vad som hände med Adil Boafif har jag ingen aning om men med tanke på att det var en lagtävling så hoppas jag att det finns starka skäl till brytloppet.

3 kommentarer:

Dunceor sa...

Dansk tv verkar ha skött allting bättre. Jag fick både se Erik gå i mål och även se Green hoppa seger hoppet =)

Stefan sa...

Hejsan! Nyligen bestämde jag mig för att lista Sverigs samtliga bloggar om hälsa. Däribland ämnen såsom recept, näringslära, viktnedgång, träning, livsstil och sjukdomar. Eftersom din sajt passar in där så skulle jag gärna se att du registrerade den. Iden är att likartade ska hitta motivation att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis kostar det inget.

http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

Tröskelkungen sa...

>>Dunceor,
Så borde det naturligtvis varit i TV4 också.
Tur att Juhlin gör sändningen mycket bättre åtminstone.

>>Stefan,
Pass

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23