tisdag 11 november 2008

En taktisk seger

Äntligen är segern i hamn. Har i sex raka tisdagar i följd kört terränglopp i en lokal terrängserie i närheten av där vi bor. Svärföräldrarna möjliggjorde deltagande för både mig och frugan och det var schysst. Dubbelseger blev det också då även frugan vann damklassen som i och för sig inte innehöll någon som helst konkurrens av någon anledning. Terrängserien innebär att man har sex tisdagar på sig att göra tre bra tider, det är bara de tre bästa som räknas. I och med ett lite udda sättet att räkna så blir det faktiskt lite intressant rent taktiskt. Jag fick stryk 4 gånger av 6 av Mikael som kom 2:a sammanlagt men den 4:e etappen då jag faktiskt lyckades skaka av honom för en gångs skull då pressade jag ut allt jag hade för jag visste att den gången skulle kunna bli avgörande i slutändan och så blev det... Det var 8 år sedan jag senast triumferade i denna hemmatävling.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! :)

Är det Terräng-SM som ligger framme i planeringen och i så fall, vilken av distanserna? Eller båda?

Kör hårt!

Tröskelkungen sa...

Japp jag har TSM 12 km som huvudmål för våren. Antar att det är 6km som gäller för dig?

Patrik Engström sa...

Grattis! Härligt med seger och vilken härlig syn för ögonen. Alla dessa vackra skor! :)

Anonym sa...

Jajamen, målet är att träna på så pass bra att jag "vågar" ställa mig på startlinjen i M22-klassen. :)

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23