tisdag 11 november 2008

"runningshoeratio"


Har ni räknat efter hurdan fördelningen ser ut hos er när det gäller kvoten mellan antalet par löparskor och antalet par skor av annan sort? För mig är fördelningen:
16 par löparskor mot 3 par vanliga (ett par varma gor tex varianter, ett par vanliga ecco promenadskor och ett par stövlar that´s it).

Hur kan man då behöva så många löpardojor? Här är användningsområdena för mina favoriter:

Kilkenny spike - 185 gram. för tävlingar i terräng på gräs.

Kilkenny racingflats - 185 gram. tävlingar som tex terräng-SM

Saucony Type A2 - 195 gram favoriterna för GBG-varvet.

New Balance MT800 - För löpning på vildmarksstigar

New Balance 902 - 280 gram. För inervallträning, snabbdistans och mindre viktiga tävlingar

VJ integrator - För orientering sommar, höst och vår

Ice bug - För orientering vintertid (stötdämpningen OK men tunga!)

Adidas Adizero XT - 285 gram. För Lidingöloppet eller andra långa terränglopp
Mizuno Waverider 10 - För distanslöpning
Mizuno dynamotion fit - egentligen samma anv område som Type A2 men jag har dem på jobbet

Mizuno (spike) - För snabba intervallpass på bana och tävling förstås.

Var i USA i maj/juni då dollarn kostade 6,00 SEK. Handlade 9 par av mina löparskor då... Priset var ungefär 30-50% av vad de kostar i Sverige.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med nån annan som också är tokig i löparskor. Har också samma problem.

http://medeldist.wordpress.com/2008/05/14/shopaholic/

Har kompletterat min skogarderob lite efter det med några nya spikskor också.

Lena sa...

Jag har nästan samma fördelning, fast åt andra hållet. Betyder det att jag behöver ytterligare par skor då? Löparskor, alltså?

Tröskelkungen sa...

>>Lena. investeringsäskanden inom löpning går alltid igenom det vet du! ... ;-)

Tröskelkungen sa...

>>medeldist. snygg samling du har! Samla på man måste investera i en idrott för att det skall vara roligt.

Dunceor sa...

Om man har problemet på båda hållen då? Jag har massa löparskor men även massa vanliga skor också =)

USA-besök planerat i jan också så då lär det bli en 4-5 par till, både löparskor och vanliga.

Tröskelkungen sa...

Dunceor, Tja runningshoeratio går ju ner om man är shopaholic av båda varianterna.
Men vart i USA skall du? Om du kommer vistas i närheten av Baltimore kan jag varmt rekomendera Holabird sports. Lena och jag shoppade loss hejdlöst där. Bra sortiment och grymma priser. När jag säger bra sortiment så är det ett understatement of the year.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23