onsdag 12 november 2008

Petzl Ultra rules i mörker


En bra träningskompis så här års är en diodbaserad pannlampa.
Min variant är en Petzl Ultra med 6st diodlampor. Den var OK prismässigt (3150 sek) och den lyser riktigt bra. Jag är särskilt nöjd med fuktionen att ha batteriet på huvudet. Att ha en sele på ryggen innebär faktiskt att man förlorar lite flexibilitet. Nu kan jag slänga på mig lampan i efterhand om jag i sista stund beslutar mig för en mörklagd slinga . Det var många som tipsade mig att köpa Mila Nova eller några modeller som heter Betty och Wilma. De var dock alla dyrare än Petzl Ultra. Jag sprang en större orienteringsbudkavle med mitt nya kap i slutet på oktober och det var en grym skillnad mot att köra med halogen. Att den dessutom är liten och smidig är inte fel.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23