onsdag 22 juli 2009

En pryl som jag faktiskt INTE har!


OK jag skall erkänna att jag investerat friskt i löpningen eller vad tycks om följande inköp senaste 2 åren:

Löpband: 10 000 SEK
Pulsklocka Polar: 3300 SEK
GPS klocka Garmin: 1200 SEK
Träningskläder: 14 000 SEK
Löparskor av olika sorter 20 par: 15 000 SEK (USA)
Träningslära literatur (löpning 8 böcker): 1000 SEK (USA)

MEN det finns faktiskt en pryl som jag inte investerat i och som min fru faktiskt har köpt två stycken av och det är mp3. Jag räknar det som en löparpryl eftersom det är det är vid löpning som dessa används. Jag har nu testat att springa bulkpass med lånad MP3 och det var bättre än väntat och vad som förvånade mig var att det inte stal fokus utan det gick att kombinera med att tänka på löpningsrelaterade saker precis som jag brukar göra.

Har förstått att de flesta gillar Mp3 under löprundorna och jag kan faktiskt ha viss förståelse för detta nu åtminstone just under "bulkpass" då man bara skall traggla mil.

4 kommentarer:

Dunceor sa...

Jag är gravt beroende av min iPod i alla situationer i livet. Jag går aldrig hemifrån utan den och har den oftast på hela dagen på jobb då det gör så jag kan koncentrera mig. Jag har testat några ggr att springa utan musik och det funkar ok men med musiken så slappnar jag av och kan tänka på annat. Jag lyssnar inte nödvändigtvis på musiken bara för att jag har den på utan det är mer att det sätter en i ett visst tillstånd.

Snorkkis sa...

För mig beror det mer på humör om jag har lust med musik i öronen eller inte. Ibland kan det vara mysigt att lyssna på fåglar eller tysthet när man tuggar kilometrar, men andra gånger kan det vara otroligt peppande med musik i öronen. Men - absolut en pryl som bör finnas tillgänglig för varje löpare!

Tröskelkungen sa...

>>Dunceor och Snorkis,
Verkar som at MP3 hör till lpningen så jag får ge det fler chanser framgent.

Snabba Fötter sa...

O jäklar vad det har investerats! :-)

Och ha, oj vad lika vi är när det gäller ipod. Jag har stått emot pressen länge, men köpt en likadan dagen innan tokloppet på 12 timmar i Trollhättan. Och jag är inte frälst, men på långpasset kan det vara skönt att det händer nåt.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23