onsdag 8 juli 2009

Strömstads stadslopp




Vi kom iväg till Strömstad och jag sprang 10 kilometeters loppet. Det var i sanning ett kanon arranmgemang som vi skulle kunnat njuta ännu mer av om vi hade haft friska barn. Det fanns bra med lekplatser till och med sådant där "upplåsbart" på själva TC. Nu fick Lena tyvärr hålla barnen ifrån dessa allmäna lekplatser och det blev en blixtvisit till själva loppet.
Startfältet var lysande. Kenyaner av ovanligt bra klass fanns på plats och endast den höga temperaturen hindrade dem från att slå det tidigare gällande banrekordet på 28.34.

Själv gjorde jag ett stabilt lopp men utan att överträffa mig själv. 35.44 på den faktiskt relativt kuperade stadsloppsbanan och i 28 graders värme var jag nöjd med denna dag. Höll jämn fart loppet igenom och jag höll medvetet igen i början av loppat av respekt för värmen.

Totalt 100 km förra vecka. Ett VO2 maxpass, ett tröskelpass och en tävling. man får vara klart nöjd ;-)

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23