tisdag 1 september 2009

Edet runt 2009


Foto: Jari Repo (Thanx!)

I Lördags var det tävlingsdags på hemmaplan eller åtminstone lite grann hemmaplan iallafall. I Lilla Edet har de så här års en liten festival med karuseller och öltällt, oxå en löpartävling då. 11,1km hyfsat flackt med huvudsakligen asfalt som underlag.

Spana in utvecklingen:

R.Westman version 2007: 42.50 min 10:e plats
R.Westman version 2008: 39.05 min 3:e plats
R.Westman version 2009: 37.12 min 1:a plats!

Träning ger färdighet är slutsatsen för yngre har jag ju inte blivit. Å andra sidan är jag inte extremt gammal heller.Åtminstone inte om man snackar uthållighetsidrott.

Jag hoppas att jag kan hålla klass även som 40-åring för jag tycker att det är grymt coolt med de som klarar att hålla klass uppåt i åren. Det är inte lätt men vissa lyckas. Göran Sander exepelvis är 42 i år och gjorde 32.49 i midnatssloppet här i GBG. Det är minuten bättre än vad han gjorde i fjol. Respekt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra löpsteg och fin utveckling.

Grattis,

//BENGAN

Anonym sa...

Man tackar för de vänliga orden! Med din utveckling och inställning lär du kunna krossa de flesta 40+-rekord när den dagen kommer...
Ses vi i Alingsås ikväll?
/Sander

Tröskelkungen sa...

>>Bengan,
Thanx!

>>Sander,
som sagt imponerande tid i midnattsloppet och det skall bli intressant att se vad det månne bli på 10 000m bana för dig.
Och ja jag siktar på en lång veterankarriär jag också. Skall du förresten inte satsa på terräng-SM till nästa år?
Ikväll bangar jag Alingsåstävlingen på 10 000m p g a att jag inte är i tävlingsdugligt skick. Hade en för tuff vecka förra veckan med 13 mils löpning varav en ovanligt stor andel kvalitet. Jag kommer dock att satsa på att komma taggad och utvilad till DM 10 000meter på slottskogsvallen i Göteborg den 17:e och då skulle också du vara med såg jag.
Kör hårt ikväll

swyzak sa...

Sweet mannen... Utvecklingskurvan är ju spikrak uppåt.... Grymt!

Runningskirts-Lena sa...

Vadå inte blir yngre. Klart att vi blir det, jag blir det i alla fall;)

Patrik Engström sa...

Grattis till segern!
Frågan är bara hur det ser ut nästa år, du kan ju inte toppa första platsen!? ;)

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23