söndag 12 april 2009

"The clash of the titans"

På onsdag smäller det. Det är då prestigefyllt möte för min träningsgrupp. 4,1 km terränglöpning i Fontin (Kungälv) där vi varje vecka tillsammans brukar träna intervaller. Göteborg förlägger altid Terräng-DM till just Fontin och det är samma bana som gäller i år som tidigare år.

Man kan märka på den sparsamt tävlande party-Patrik att dagen D börjar närma sig. förra veckan kom han till intervallpasset iklädd ett par nyinköpta Asics Hyperspeed á 185 gram och varje vecka de senaste 3 veckorna har han kört intervaller på egen hand på just den bana vi skall tävla på på onsdag.

Hulk-Niklas verkar också han taggad och det luriga med honom är att han är den som tvecklas klart snabbast av oss i gruppen. Han har definitivt snabbheten även om han är en bit efter på 10 km (c:a 1,5 - 2 min) så är det svårt att säga vad han kan göra på 4 km.

Idag körde Hulk-Niklas, Party-Patrik och jag själv ett lättare intervallpass på just terräng-DM banan. 4 x 3.30 min med 2 minuters vila. sammanlagda tiden för Party-Patrik blev 13.20 om man då drar bort vilan och jag hamnade på 13.30. The Hulk var tung i benen idag efter ett grymt pass igår på 23 km småstig i högt tempo och han var därför långt efter idag.

Efter 2 st veckor med mycket mängd, 120 resp 115 km skall jag nu formtoppa genom att bara köra 50 - 60 kilometer de resterande två fram till Terräng-SM 26:e april.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23