söndag 19 april 2009

Göteborg cross country




Helgen har varit intensiv och vi har hunnit med lite av varje. I fredags var det födelsedagskalas hos mina föräldrar och hela lördagen var det altanbygge på tomten. Det börjar arta sig och trädäcket på 83 kvm kan nog faktiskt vara klart redan till midsommar. Man skall dock inte kaxa upp sig för det är mycket arbete som återstår och det är svårt att hitta tid att skruva trallskruv framöver. Vi är ju ingen sådan där uppdelad familj med klassiska man & hustru uppgifter på varsitt håll. Visserligen är situationen sådan att Lena lagar nästan all mat (det blir godast så) och jag, ja jag är väl ingen mekarkille men de få "grabbuppgifter" som vi inte lyckas undvika är det ju jag som gör till 100%. Men vad jag menar är att vi ogärna gör saker på olika håll. Det är sällan man stöter på en av oss med barnen. Idag har vi legat lågt med altanbyggnation dock för idag var det löpartävling och cirkus på programmet.

Löpartävlingen var det idag, såsom ofta nuförtiden eftersom Lena är skadad, bara jag som sprang men hela familjen samt min kusins familj var med och hejade fram mig till ett riktigt riktigt bra lopp. Kändes helt klart som ett av löparkarriärens absolut bästa lopp, precis lika bra som vårtävlingen 21/3. Kul kul.

19.40 på den 5,8km långa banan var jag kanonnöjd med.

Cirkus Brazil jack var däremot inte så imponerande tyckte Oscar och Noel. Det var dock ett nummer som imponerade på mig och det var två tvillingsystrar som var otroligt atletiska. I tur och ordning bar den ena den andra PÅ HUVUDET / PÅ HUVUDET... Ni fattar va, huvud mot huvud utan att stödja med någonting. Och inte nog med det de lyckades med konsttycket att i sådan pos, bärandes den andra systern på huvudet, klättra uppför en stege. Otroligt. Annars var det för lite aktion för både grabbarna och Lena och mig.

Nu ser det bra ut inför terräng-SM 12km. Musse vann idag med 17 sekunder över tvåan Johan Wallerstein och 25 sekunder före Oskar Käck. Jag var alltså 2min och 30 sekunder efter den som troligen kommer vinna 12 km klassen idag fast på halva distansen och i något mindre kupering. Tror att jag har möjlighet att klara mig inom 5-6 minuter efter segraren trots allt. Vi får se.

4 kommentarer:

Spring-Therese sa...

Grymt bra tävlat! Stort grattis! Och lycka till i helgen, kör hårt och våga!

Må gott,
Therese

Lena sa...

Midsommar... darling you will be so divorced.

Snorkkis sa...

Bra jobbat; både med byggandet och tävlandet. Och bra att ha ett mått på vad du kan sikta på i kommande lopp!

Tröskelkungen sa...

>>Therese och Snorkis, Tack för pepp.
Jag är verkligen taggad och skall garanterat VÅGA och satsa dock inte på det sätt som Claes Runheim berättade om i senaste Runners World. Har ni läst den? Annars .... Läs den.

>> Lena gumman, OK när vill projektbeställaren ha leverans? Och shit alltså.... get well soon!!

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23