tisdag 14 april 2009

dags för formtopp

Nu skall formen släppas fram. Två tunga veckor med 11 -12 mil vardera senaste veckorna har lagt grunden kvantitetsmässigt och nu planerar jag att nå fin form till 26:e april via följande plan:

måndag: 7 km lätt
tisdag: vila
onsdag: 4 km Terräng-DM
torsdag: 8 km lätt
fredag: 4 km lätt + 10 x 200m flytlopp (36s)
lördag: 6 km lätt
Söndag: Göteborg Cross Country 6 km
Måndag: 2 x 2,5 km Tröskelfart terrängspår
Tisdag: 6 km lät
Onsdag: 10 x 500 meter + 8 km
torsdag: 6 km lätt
fredag: 8 km lätt + 6 st flytlopp (150 meter)
lördag: 8 km lätt
söndag 26:e april: 12 km Terräng-SM

Målet är att vara max 6 minuter efter på terräng-sm men enligt mina beräkningar så skulle det krävas att jag är i form för 33.00 på 10 000 meter för att nå målet. Låt oss hoppas att den reducerade mängden och därigenom formtoppningen de sista två veckorna nu skall göra mig så snabb tills på söndag nästa vecka.

Imorgon är det terräng-DM och jag har packat väskan och håller på att förbereda mig mentalt på att utstå smärtan som det innebär att ta ut sig maximalt. Det kommer behövas mycket vilja. Vore bra med ett bra lopp nu imorgon då det ger självförtroende inför SM.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23