fredag 17 april 2009

Terräng-DM

För egen del är jag jäkligt nöjd med hur jag sprang i onsdags. 13.57 var 16 sekunder snabbare än förra året på banans 4140 meter och det är faktiskt relativt mycket. Men Terräng-DM i år var ju ockå tänkt att bli prestigekampen mellan oss i träningsgruppen och även om 3 av 4 kom till start så var det lite snopet att Party-Patrik råkade ut för en stukning och inte kunde fulfölja loppet. Vi låg båda två i täten och Patrik såg ärligt talat riktigt otäckt fräsch ut vid passering 2 km där stukningen skedde. Svårt att veta om han hade kunnat mosa på uppför backen som ligger på den tredje kilometern men ett var klart och det var att jag själv blev 13 sekunder efter segraren till slut och jag kan ärligt talat tänka mig Patrik skulle haft en bra chans att slåss om segern för han såg grymt bekväm ut efter halva loppet.
Hulk-Niklas som nu fixat sitt löpmål (sub 36 på milen) inför bröllopet och dessutom trixningsmålet (minst 500 trixningar med fotboll) och nu endast har bänkpressmålet (>120kg) kvar har fortsatt sin löpsatsning och sprang på rekorderliga 14.30.

Har vilat under gårdagen och idag sprunit en lugn mil. Känns nästan märkligt att träna sålite som 4 -5 mil i veckan helt plötsligt men visst känner jag mig pigg i kroppen. På söndag skall det gå riktigt riktigt fort i Göteborgs cross country som går i Skatåsterrängen.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23