onsdag 12 augusti 2009

20 km lätt distans i Skatås

För en gångs skull blev det ingen onsdagskvalitetsträning i Fontin. De andra grabbarna kom med sena återbud p g a sjukdommar och jobbförhinder så jag valde att byta ut ett kvalitetspass mot ett distanspass eftersom det passade mig lite bättre.

Slemsäcksinflammationen känner jag nu inget av så jag skall se till att öka mängden och minska på antalet kvalitetspass. Denna vecka blir det bara två. 10 000 meter nu i tisdags och sedan en halvmara i Halmstad på lördag.

4 kommentarer:

Ingmarie Nilsson sa...

Vad underbart det låter med Skatås. Älskar det stället och har sprungit galet många intervaller där. :-O
Loppet på lördag går i mina gamla hemtrakter. Prins Bertils väg har jag nött x antal gånger. Svår att tröttna på.... Lycka till! (Och grattis till 10 000m loppet!)

Anonym sa...

Två i Bohuslän Dal på 10000 är grymt! Grattis. Vad siktar du på för tid i Halmstad? Känns att du kan göra en sub 1,14...! Är jag fel ute?

Tröskelkungen sa...

>> Ingmarie,
Skatås ÄR absolut ett paradis för Löpare. Lena och jag längtar ofta tillbaka till tiden då vi bodde i en liten tvåa med bara ett par hundra meter till skatås terrängen. Där bodde vi 8 goa år innan vi bosatte oss i ett villaområde en bit utanför stan.

Ja Prins Bertils stig lär vara fin jag hoppas bara på lagom motstånd så att man slipper jobba själv i motvinden. Såg att ultralöparen Henrik Olsson skall vara med. Hanbrukar gå ut långsamt men i slutändan hamna på fina tider. Ja ja hursomhelst ser jag fram emot att springa loppet.

>> Anonym,
Jag är ju rätt långt ifrån att vara tvåa på 10 000 meter i Bohuslän dal egentligen. Lite tråkigt att folk inte ställer upp i DM men så är det.
Jag tror att jag hade kunnat göra
prick 1.14.00 - 1.14.30 på en riktigt flack halvmarathon såsom Den Haag eller halvmaran i Berlin men definitivt inte i Prinsens minne som verkar vara c:a 3 minuter långsammare än de riktigt snabba ovan nända halvmarorna så jag tippar således att jag gör en tid på 1.17 +/- 2 min.

Snorkkis sa...

Lycka till på morgondagens halv-mara!

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23