tisdag 18 augusti 2009

Lång tröskel med Erik Framme

Nu är det bara 38 dagar kvar fram till lidingöloppet så det är hög tid att börja med finslipningen och vad passar väl då bättre än att köra trösklar i lagom kuperad terräng. Så fick det bli. Erik Framme och jag brände loss 16 kilometer grymt kuperad grusväg ute vid hans trakter på Kungälvssidan. Tiden denna gång blev 60.30 och det hela var i vad man kan kalla Lidingöloppsfart. Pulsen för mig låg på c:a 153 i snitt så det finns en hel del att ta av näs jag åter benen åeterhämta sig ordentligt sista två veckorna innan loppet.
Erik har tränat uselt ett tag men killen har ju gjort 1.06 på halvmarathon en gång i tiden så det finns potential att hämta de sista 38 dagarna.

Varken jag eller Erik kan dock vara säkra på en Hälle topp 5 placering och därmed deltagande i laget. Jag vet ännu inte vilka som Ulf Friberg lyckas locka med men ett starkt lag kommer det bli i år.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23