torsdag 6 augusti 2009

3 x 4-3-2min + 4min med 60s vila

Ensam är inte stark....
Igår tisdag försökte jag mig på ett lätt kvalitetspass. Bestämde mig för att det var dags för 50s backar och jag valde att köra endast 6st för att inte överila mig och trycka på med 10st och därigenom skaffa mig en duktig träningsvärk inför onsdagens viktiga kvalitetspass som jag ikväll roat mig med.

Under dagens pass som bestod i Tröskelintervaller så tänkte jag på hur mycket lättare det är att köra tempopassen ihop med andra. All heder åt alla er som klarar att pass efter pass pressa er själva. Lyckligtvis har jag en situation där jag ofta för sällskap under kvalitetspassen.

Idag var vi tre stycken tappra och jämna löpare på passet och passet rullar då på nästa av sig självt, annat hade det varit om ag behövt pressa på ensam hela passet.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23