lördag 1 augusti 2009

Baldersnäsjoggen 2009


Riktigt gott besked på två fronter. Känningen var totalt och helt fullständigt borta under hela dagen vilket var grymt skönt.
Det var också kul med en seger, för det blev det med över minuten. Att tiden blev 2.40 min bättre än under fjolårsloppet var särskiljt kul.
40.21 på en bana som var 11.3km enligt Garmin är jag nöjd med, det var ju trots allt kuperat och en hel del småstig med i loppet.
Första halvan av loppet hade jag bra draghjälp av Anders Soovik och löparna på halva distansen som startade samtidigt. Tippar att jag hade unnat mäkta med c:a 19.30 - 19.40 om det hade gällt halva distansen men nu var det ju ett varv till att mäkta med så jag passerade halvvägs efter c:a 20.05.
Andra halven var ett sololopp där jag höll i farten men visst hade det funnits lite till att pressa ur om det varit kamp med någon, så är det för alla. Lite reptilhjärna är man ju utrustad med.....

Nu gäller det att få till bra återhämtning ikväll inklusive mycket stretching då jag planerat ett kvalitetspass med Jari Repo i Vänersborg där familjen Westman nu tillfälligt huserar några dagar. Svärfars eminenta kallops och potatis har inmundigats i sommarstugan så benen är på väg att ladda om.

Borde haft lagt in en bild också men den får komma i efterhand...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev en fartlek för mig idag. Grattis och bra sprungit i Badelsnäs. Blir det nya tolvmilaveckor nu när knäet tycks vara bra? Satsar du på ban-SM nästa år vid denna tid? Vad har du för långsiktiga mål med ditt löpande? Du kommer inte ner till Anderstorp och kör halvmara?

//BENGAN

Snabba Fötter sa...

Oj, vad kul att du vann! Grattis grattis!!

Snorkkis sa...

Grattis! Och du får verkligen formbesked på formbesked. Skönt att knät inte gör sig påmint också!

Anna sa...

Grattis till segern! Håller med Fröken Snork, det är verkligen formbesked efter formbesked.

Tröskelkungen sa...

>> Bengan,
Tack,
Angående min känning i knät så tar jag signalerna på alvar och det blir alternativpass dag (rullskidor).
Angående långsiktig målsättning så har jag nog ingen just nu. Det räcker med halvårsperspektiv just nu för att motivera mig men visst har jag ställt in mig på att det blir terräng-SM till våren också och då vill jag helst vara såpass bra att jag inte väljer veteranklass....
Anderstorps halvmarathon har jag nog sett at den finns men den ligger inte med i tävlingsplanen i år utan det blir:

9 aug 5000 m Stonehill games (bana)
15 aug 21,1 km Prinsens minne i Halmstad
29 aug 11,1 km Edet Runt
2 sept 10 000 meter i Alingsås
12 sept Råda lunken 18km
25 sept Lidingöloppet

>> Snabba Fötter, Anna och Snorkis
Tack för pepp! det uppskattas.
en seger sitter aldrig fel och jag har vett på att njuta av det.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23