lördag 20 december 2008

20 km orientering innan frukost gör susen

Idag var det attans nära försovning. Fick chansen att sova utan barnen i natt (farmor och farfar passade) och då passade vi på att sova så djupt att vi inte hörde klockan alternativt så hörde jag klockan och stängde av den i sömnen, vem vet. INte så bra dock när man har hand om lördagsträningen för den lokala orienteringsklubben OK Alehof med förpliktelsen att vara på plats i klubbstugan klockan 09.30 och då skulle vätska redan vara utplacerat i skogen. Vi vaknade klockan 08.35! Bråttom bråtom hastade vi upp, drog på tightsen, drack vatten direkt från kranen och så iväg i bilen. Fort, fort fort och vi hann precis i tid så att mina mallkartor kunde användas av de först anlända löparna för inritning av banorna. Jag håller normalt sett inte i dessa lördagsarrangemang men hade fått uppdraget tillfälligt och passade på att modifiera upplägget något genom att erbjuda ett monsterlångt banalternativ som mätte 23,2 km fågelvägen. Inte ens jag körde hela den sträckan utan kortade av c:a 3 km. Passet blev dock långt ändå 3.06 h!! fy fan. Tror nog fakltikt att det är nytt personligt rekord bortsett från stockholmsmaran 2004 då (3.16).

Det var riktigt skönt att kunna träna ihop med min fru Lena som imponerade hejdlöst med att trotsa den sedvanliga könsuppdelningen och hoppa med i vår grabbklunga som körde fortast och längst. Grymt lättränad tjej alltså. Tror att barnen våra får bra förutsättningar för löpning och de generna kommer inte mest från mig.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23