lördag 27 december 2008

29 km vandringsled kl 08.00

Idag passade jag på att köra ytterligare ett motivationshöjande pass med Kristian innan familjen Algers drog hemmåt igen. Tiden för träningen blev för mig ovanliga 08.00 och träningspasset var 29 km vandringsled. Hala berghällar var förädiska speciellt i mörkret som vi sprang i de första 20 minuterna. Tre fall lyckades vi samla ihop varav Kristians första borde fångats på film...föll handlöst rätt in i en brant bergvägg. Killen är uppenbarligen gjord av stål, vem som helst annars hade skadat sig ordentligt men inte han då, mötte bergväggen med rätt delar av kroppen så kunde han resa sig efteråt och fortsätta som om inget hade hänt.
Jag var som vanligt på mornarna seg och det var inte samma lätta känsla i kroppen som i passet den 23:e. Körde utan pulsklocka men har kört såpass mycket med den förut att jag med hyfsad säkerhet kan säga att jag snittade c:a 135 +/- 4 slag i puls under passet. För mig funkar det så att jag har svårt att få upp pulsen då jag känner mig seg. Snittfarten blev 5.10 min/km vilket är normal hastighet på långpass på vandringsled för mig och motsvarar c:a 4.10 - 4.15 på platt asfalt.
Denna vecka har jag hittills samlat ihop 96 km löpning och kört 2 pass med rullskidor. Imorgon kommer jag satsa på rullskidor igen.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23